Pagina URL: https://www.cepa.be/havenarbeiders/hulpverlening/medische-hulpverlening/waarom-een-eigen-medische-hulpverlening/

Pagina afdrukken

Waarom een eigen medische hulpverlening?

Omdat de havengemeenschap haar eigen specifieke behoeften heeft

Onze medische hulpverlening is sterk afgestemd op de specifieke, unieke behoeften van de Antwerpse havengemeenschap dankzij tientallen jaren van unieke kennis van de haven en ervaring binnen de haven. Daarnaast bestaat een nauwe samenwerking met de veiligheidsdienst van Cepa, die continu werkt aan preventie & bescherming en zo ook aan meer veilige havenarbeid.

Omdat je het havengebied moet kennen om ergens snel te geraken

Snelheid is cruciaal voor effectieve hulpverlening. Wij kunnen dit garanderen omwille van …

Vrij verkeer in de haven

Dankzij Alfapass moet Cepa niet elke keer formeel toegang aanvragen en kan het automatisch toegang krijgen tot alle bedrijfsterreinen.

Drie verschillende locaties

Via onze centrale dispatching slagen we erin om binnenkomende oproepen over de verschillende voertuigen te verdelen. Om onze aanrijtijden minimaal te houden, zijn de vertrekplaatsen van onze mobiele hulpposten en ziekenwagens verspreid over drie locaties:

Rechteroever:

  • Kaai 142, Mulhouselaan Noord 1, 2030 Antwerpen
  • Kaai 606, Antwerpsebaan 4, 2040 Antwerpen

Linkeroever:

  • Kruipin, Sint-Nicolaasstraat (bij bedrijf Van Moer & Rail), 9130 Kallo-Beveren

Omdat we samen sterk staan voor de havengemeenschap

Door samenwerkingsverbanden, zoals met het medisch centrum aan kaai 142 en AZ Klina, slagen we erin om een totale hulpverlening aan te bieden. Cepa kan zo diverse soorten hulp aanbieden.

Het gaat om fysieke en mentale hulp, op diverse momenten: van op het moment van het ongeval tot en met reïntegratie op de werkvloer. Op die manier willen we onze gekwetste en/of zieke havenarbeiders effectief en efficiënt helpen.

Het is immers via ons totaalaanbod dat wij willen bijdragen tot jullie algemeen welzijn en arbeidsvreugde.